dissabte, 28 de setembre del 2013

Pastís Monster Hight per la Carla


Aquest pastís m’encanta... el vaig fer per l’aniversari de la Carla, la meva fillola. Feia 7 anyets, i vem fer la festeta amb la família a les Roquetes.

Vaig estar mirant moltes fotos al Google de pastissos de Monster High per agafar idees, i vaig estar a punt de fer la Draculaura. Però al final em vaig decantar pel logo i per 4 detallets més.


La recepta és un pa de pessic de llimona (recepta del llibre de l'Alma Obregón "Objetivo: Tarta Perfecta"), farcit i recobert amb una buttercream rosa i decorat amb fondant lila, negre, blanc i rosa. Jo vaig fer servir un motllo de 20 cm de diàmetre.  A baix us deixo la recepta!

Ah, i en alguna foto es veu un pastís de xocolata al costat... aquest no l’he fet jo, eh! Ja m’agradaria!! És de la pastisseria Blanch de Vilanova, i està boníssim!!


Pa de pessic de Llimona

Ingredients:

- 200 g de mantega a temperatura ambient
- 200 g de sucre
- 200 g de farina
- 2 cullerades petites de llevat
- 4 ous
- 1 llimona

Procediment:

- Escalfar el forn a 170ºC
- Tamissar la farina i el llevat i reservar
- Batre la mantega i el sucre en un bol, fins que quedi ben integrat
- Sense deixar de remenar, afegir els ous (d’un en un)
- Afegir la farina i remenar fins que quedi ben homogeni
- Ratllar la llimona i afegir-la a la mescla
- Abocar la massa al motllo (prèviament engrassat i folrat amb paper de forn)
- Fornejar uns 35 minuts (depenent del forn)
- Deixar refredar 5 minuts al mateix motllo i després desmotllar i deixar refredar del tot sobre una reixeta

 

Buttercream

250g de sucre glass tamissat
250g de mantega a temperatura ambient

- Batre la mantega i afegir poc a poc el sucre glass
- Tenyir amb el colorant desitjat (rosa, en aquest cas)
- Obrir el pastís pel mig i farcir-lo amb la buttercream, amb l’ajut d’una espàtula
- Tancar el pastís i cobrir-lo amb la mateixa crema
- Deixar-lo a la nevera almenys 30 minuts


Decoració

- Imprimir i retallar les plantilles de les Monster High. Jo vaig fer la calavera, els llavis, el cor i un rat penat. Ah, i les lletres i el número 7 de la Carla!!
- Estirar fondant lila i cobrir el pastís sencer (van molt bé els allisadors de fondant!)
- Fer les figures amb fondant negre, blanc i rosa (s’enganxa tot amb pega comestible)
- Amb retolador negre comestible es fan els últims detalls: les cicatrius i els claus de les lletres
- Pels ulls del rat penat jo vaig posar dues boletes roses
- També vaig fer servir polvos brillants per la cara, però se’m va embrutar una mica massa... ;-)
- I finalment ho vaig decorar amb una cinta de color negre amb puntets blancs i amb una blonda

M’encanta!!! Espero que us hagi agradat i... Carla, MOLTES FELICITATS bonica!!! 

1 comentari: