diumenge, 23 de desembre del 2012

Cupcakes i galetes de Nadal, BCN&Cake

Avui us explicaré la meva experiència a la 1ª fira de Reposteria Creativa de Barcelona BCN and Cake (www.bcnandcake.com) que es va cel·lebrar a finals de novembre en un dels pavellons de la Fira de Barcelona (al costat de Plaça Espanya). Va sortir per la tele com un caos, un desastre d’organització, una gentada impressionant, cues infinites per entrar... i sí, va ser així, com està tan de moda... però un cop dins no hi havia cap problema i es podia passejar tranquil·lament pels passadissos i stands sense agobiar-se.


Jo tenia entrades des de feia 2 mesos perquè em vaig apuntar a un curs de Decoració Nadalenca de Cupcakes i Galetes, i no vaig tenir cap problema per entrar. Però familiars meus van anar-hi aviat (amb l’entrada comprada) i van haver de fer una horeta de cua per entrar (casi res). El que passa és que la gent es va acumular a primera hora i llavors van decidir que no entrés més gent (tot i que portaven l’entrada comprada). La cua seguia sent infinita, imagineu-vos com estava la gent de revolucionada!! I la majoria dones, jejeje!! Doncs cap al migdia van obrir altre cop, de manera esglaonada, així que més tard o més d’hora, la gent va anar entrant.



Un cop dins hi ha via mooolts stands en un pavelló més aviat petit, així que estaven tots molt apretadets!! Però podies passejar i comprar el que vulguéssis. Jo vaig anar-hi 2 dies i tots 2 vaig sortir amb una bossa a reventar (o més d'una)!! Però realment tot el que hi havia es podia comprar més còmodament des de casa, per internet. Hi havia ofertes que no estaven gens malament, i podies comparar entre vàries botigues perquè estaven una al costat de l’altra. A més, podies conéixer o veure amb els teus propis ulls allò que havies vist abans per internet, o allò que t’havien dit que anava tan bé. Em va servir per agafar idees en alguns stands, on feien petites demostracions.

També van fer concurs de pastissos, exposició de pastissos (maquíssims, i alguns enormes), i vaig veure alguna demostració en directe (l’Alma-Cupcakes firmant llibres i explicant la buttercream de Nutella, mmm!!). També feien cursos en diferents sales. Com us he dit abans, jo vaig fer el curs de Decoració Nadalenca de Cupcakes i Galetes amb fondant, impartit per la Cris de SugarMur, una noia del Vendrell a la qual agraeixo els seus regalitos i explicacions, tot i que van ser exprés (recomano moltíssim el seu bloc i web, jo la segueixo moltíssim, cliqueu aquí!!).

El curs va ser intens: ens van donar 2 cupcakes i 2 galetes, i en només 2 hores haviem de decorar-les amb fondant... i no era pas fàcil per moltes de nosaltres!!! Però van quedar moníssimes, i boníssimes, és clar!! Mireu quines delícies...
 

A mi m’encanten la galeta del ninot de neu i el cupcake del pare noel (més avall)! En canvi al meu nòvio li va encantar el reno, però el vem fer tan ràpid...

Primer vem decorar la galeta-bola. Personalment és la que menys m’agrada, però em va servir per aprendre algun truquillo: el cel no és blau completament, té un efecte marmolat que a la foto no s’aprecia bé (blau i blanc). També vaig utilitzar el rodillo dels espirals, però com era el primer cop que feia una textura... el vaig passar massa vegades i la vaig liar!!! Però bueno, així s’aprèn!! Ah, i la bola també és un exemple de com fer dues galetes unides!! Se’m va aixafar una mica perquè de seguida la vem posar dins la bossa i no estava seca del tot... però tot i això, estava ben bona!!

Després vem fer la galeta-ninot de neu... aiii, m’encantaa!!! Quan vaig acabar el curs vaig anar corrents a comprar-me el motllo en un dels stands on l’havia vist abans!! Què mona la bufanda amb el serrell i les estrelletes! Ah, i el caramel que té al braç també m’encanta, i és molt fàcil de fer!!! I l’efecte neu... aii, ara no me’n recordo amb quins polvos el vem fer, però quedava de conya (serien alguns de brillants comestibles).



Passem als cupcakes: primer vem fer el cupcake-Pare Noel, amb la seva barba i els seus bigotis!! Doncs simplement tallant el fondant amb unes tisores petites, s’aconsegueix aquest efecte de la barba tan real!!

I per acabar vem decorar el cupcake-reno: súperfast!! Les banyes no em van sortir massa bé (se’m trencaven), i havia de ser una noia, mireu els llavis... i encara li faltava un llaç blanc al cap i pintar-li les pestanyes!! Però no va donar temps, gairebé ens fèien fora de la sala!!! 

Conclusions del curs: no sabeu les ganes que em van venir de que arribés Nadal... visca el fondant! I visca el pegamento comestible, que era el primer cop que l’utilitzava i vaig poder comprovar que va genial per les galetes (fins ara les havia decorat totes amb glacé)!! Gràcies per tot, Cris!!

Un altre dia (a l’apartat de bàsics) ja us explicaré les meves adquisicions de la fira i altres coses que m’he comprat per ebay als xinos, que avui l’entrada ja m’ha quedat prou llarga. Petons!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada